Pagina's

maandag 15 juli 2013

TAG/ I love blogging tag

 
 
Praten over bloggen, ik doe het graag. Deze tag is daar perfect voor. In deze I love blogging tag staan vragen zoals waarom ik ben begonnen met bloggen, hoeveel bezoekers ik heb en waar ik inspiratie vandaan haal. Zo neem je dus eigenlijk een kijkje achter mij en het bloggen. Hopelijk vinden jullie deze tag leuk om te lezen!




1. Waarom ben je begonnen met bloggen?Ik weet het niet meer precies, maar ik had vooral veel vrije tijd en wilde die graag ergens aan besteden. Een vriendin van mij, haar vrienin dan weer, had een goed lopende blog (www.xxxcharr.nl) en die liet ze aan mij zien. Ik vond het er leuk uitzien, en dacht hé misschien is dat wel leuk! Zo ben ik er mee begonnen, en er nog steeds mee bezig :)
 
2. Hoe kom je aan de naam van je blog?Ik had eerst een andere naam, namelijk; itsafashionworld. Dit vond ik eerst een leuke naam, maar omdat mijn blog later niet maar alleen over fashion ging klopte hij niet meer. Het werd ook wat meer een persoonlijke blog, daarom dus ook live like maike! :)
 
3. Hoeveel bezoekers heb je ongeveer?Het verschilt heeeeel erg, de ene dag heb ik er 200 en de andere maar 60. Maar meestal ligt het tussen de 90 - 150. Maar dat is ook wel leuk, vooral als ik dan in een keer boven de 200 views heb wordt ik daar blij van :D

4. Wie werken er allemaal mee aan je blog?Ik doe alles zelf. Gelukkig maar, want ik hou er van om dingen alleen te regelen omdat het dan allemaal op mijn manier kan. Ik heb er een tijdje over na gedacht om mijn blog te delen, maar toch wil ik hem zelf houden. Dan is het echt mijn blog :)

5. Wat is het leukste dat je hebt meegemaakt door je blog?Oeeeh daar kan ik iets leuks over vertellen. Dat was namelijk eergisteren nog! Ik had miss sporty gemaild voor sponsoring, maar omdat ik geen 10000 views per maand had (ik ben op weg, maar zoveel heb ik jammer genoeg nog niet..) konden ze me niet sponsoren, maar voor mijn enthousiasme zouden ze toch een pakje opsturen. Ik was natuurlijk super benieuwd, en toen ik het pakje openmaakte kreeg ik een mascara, eyeliner, lipstick en twee nagellakjes van miss sporty! Dat was natuurlijk een super leuke verassing, en vooral omdat het helemaal gratis was :D
 

6. Hoeveel comments krijg je gemiddeld per artikel?
 Jammer genoeg krijg ik nog niet heel veel reacties, gemiddeld 3 per artikel. Maar ik ben super blij met de mensen die reageren op mijn artikelen, wordt ik altijd zo vrolijk van! Dus thankyou en blijf reageren beautiful people! :)

      7. Werk je samen met bedrijven?
Nee jammer genoeg nog niet, ik ben druk met mailen en bedrijven aan het opzoeken die samen met mij willen werken. Dus als een van jullie lieve lezers nog een goed bedrijf weet, tell me!
 
8. Met wat voor camera maak jij foto’s bij je artikelen?
 Weet je ik heb geen flauw idee, bijna altijd met de camera van mijn moeder ik geloof dat het een nikon is, maar wat voor? Geen flauw idee..

9. Waar haal jij je inspiratie voor nieuwe artikelen vandaan?Vaak bepaald het weer een beetje mijn stemming, een leuke zomerse post of juist een wat meer binnen zitten post! En ik probeer dingen zoals tags, lifestyle, beauty en fashion wat af te wisselen. Meestal als ik zelf iets nodig heb, dan ga ik tips opzoeken en die post ik dan. En als ik wat nieuws heb gekocht, doe ik een leuke review :)
 
10. Welke beautybloggers geven jou veel inspiratie?
 Eigenlijk al mijn lieve volgers en mensen die reactie geven op mijn blog, omdat ik dan ook meestal een kijkje neem op de blogs van hen. Maar het meisje dat me de meeste inspiratie geeft is natuurlijk Charlotte, www.xxxcharr.nl <3
 
11. Krijg je wel eens negatieve comments?
 Yeaaah dat heb ik nog nooit gehad! Gelukkig nog niet, want dan zou ik direct wat aan de negatieve tips doen. Maar ik negeer het natuurlijk gewoon als het onzin is. Ik ben blij met lieve positieve comments en de negatieve kunnen me natuurlijk altijd helpen. Ik heb ze tot nu toe nog nooit gehad, en daar ben ik echt heel blij mee ;)

12. Plaats je iedere dag een nieuwe post?
 Jaaa ofcourse, voor mezelf om dat ik het zo leuk vind maar natuurlijk ook voor mijn lieve volgers en kijkers! Als ik een dag niet heb gepost voel ik me ook direct schuldig als mensen gaan denken, waar blijft Maike met haar artikel? Dus every day!

13. Wat voor soort layout heb je? Heb je hem zelf gemaakt?
 Ik heb geen idee, ik heb gewoon wat in elkaar geflanst maar ik ben er nog niet tevreden mee. Dus als iemand een keer een leuke layout voor mij in elkaar wil zetten, graag! Mail me maar: maikeve@hotmail.com :)

14. Hoelang doe je gemiddeld over een artikel?
 Gemiddeld een uurtje, maar het ligt er maar net aan wat voor artikel ik maak. Met een tag ben ik bijvoorbeeld sneller klaar als met een review of tips! Maar ik doe het met alle liefde, dus de tijd maakt me niet zoveel uit. Ik heb nu ook vakantie dus tijd genoeg! :)

15. Heb je in het echt contact gehad met andere bloggers?
 Niet heel veel, maar toevallig ken ik Charlotte ook in real life een beetje, en is het leuk om tips van haar te ontvangen want ze heeft een super blog!
 
Hope you like it, en neem de tag gerust over ik heb hem namelijk ook overgenomen via www.trendlish.nl ! :)
 
 
XOXO Maike

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Erg leuke tag!
ps. De uitslag van onze winactie staat online!

Charlotte zei

Deze tag vind ik zo leuk :D

Sophie zei

hele leuke tag! xx

Lievehelpwatmoetikaan zei

Zo'n leuke tag! Echt leuk om te lezen hoe dit bij andere bloggers is :D

Aurelie zei

Heel leuk om te lezen! Die ga ik misschien zelf ook eens invullen :)