Pagina's

donderdag 1 januari 2015

Essence Gel Nails At Home

Surprise! Voor kerst kreeg ik van mijn lieve vriend de led lamp van de Essence gel nails at home set. Natuurlijk wist ik dit al en had ik vast de bijbehorende spulletjes ingekocht. Ik zat al een tijdje na te denken om een gel set aan te schaffen, puur omdat het super handig is! Tijdens het werken bijvoorbeeld is mijn nagellak er zo af, zelfs van de beste merken. Het  testen van gel nagels leek mij dus een goed idee. De Essence set is vergeleken andere sets natuurlijk super goedkoop, maar werkt het net zo goed? Ik heb het getest en vandaag deel ik mijn mening met jullie. Lezen jullie mee? 



Wat heb je nodig? 
Ik heb de kleine led lamp en dus ook de 2 in 1 spulletjes. Ik heb de 2 in 1 cleanser en primer, deze kost 2,99 EUR. Ook heb ik de 2 en 1 clear peel off gel base & top coat gekocht, deze was ook 2,99 EUR. Dit is de eenvoudige set, maar je kunt hem ook nog uitbreiden met bijvoorbeeld de french base en top coat. Niet al te veel dus! De led lamp kost 19,99 EUR, dus ben je in totaal voor een eenvoudige set 25,97 EUR. Super goedkoop dus voor een gel nail set! Voor een andere set kun je zo 70 euro kwijt zijn. Als deze nou net zo goed is als de duurdere, weet ik dus voor iedereen met wat minder geld een top oplossing ;)! 


Hoe gebruik je het? 
Het is super simpel en kost weinig tijd! Wel moet je precies zijn en netjes lakken, anders krijg je slordigheidsfoutjes en dat staat wat minder mooi. Ik begin met het schoonmaken van mijn nagels met de 2 in 1 cleanser en primer, gebruik hiervoor het liefst niet een watje die snel stofjes afgeeft want dat kan erg irritant zijn. Als ik dit goed heb gedaan begin ik met een dun laagje 2 in 1 clear peel off gel base & top coat. Ik laat dit per nagel 10 seconde onder de lamp uitdrogen. Na dat bij alle nagels gedaan te hebben, ga ik met een doekje met de primer en cleanser over mijn nagels om het plakkerige randje weg te halen. 
Hierna kies ik een leuke kleur uit (hoef niet perse van essence te zijn!), en lak deze over het gel laagje. Laat dit goed drogen anders ga je met het laatste laagje gel de nagellak wegvegen! Wanneer het goed opgedroogd is lak ik nog een laagje gel, deze keer iets dikker want dit is het laatste laagje. Deze laat ik ook weer per nagel 10 seconden drogen en veeg het af met de cleanser en primer. Hierna was ik nog even goed mijn handen, omdat het plakkerige laagje toch nog iets blijft zitten. Na het wassen is het plakkerige er af en heb ik super mooie nagels! De gel trekt wel een beetje terug, dus lak de randjes van je nagels goed. 


Het resultaat 
In één woord, top! Voor een super klein prijsje heb je een erg mooie set die goed werkt. Mijn nagels bleven zo'n 9 dagen super mooi, daarna viel de eerste nagel eraf. Je hebt niks nodig om het er af te halen want dat gaat vanzelf, en als je er al eerder klaar mee bent kun je het er zo af trekken want het is peel off. 
Ik raad deze set zeker aan! 

Hebben jullie deze gel nails at home set al getest? Wat vinden jullie ervan? 


Geen opmerkingen: