Pagina's

donderdag 21 maart 2013

Cooking/ Baking muffins!

Afgelopen weekend heb ik suuuper lekkere chocolade muffins gebakken! Hier ga ik even uitleggen wat ik heb gedaan, maar het is eigenlijk heel simpel. Ze zijn echt super lekker en als je ze een tijdje in de koelkast houd is het niet erg! Heb jij ook zin in lekkere muffins? Lees dan snel verder!

 

Wat heb je nodig?
Inhoud pak: muffinmix, stukken witte en pure chocolade, versiering, 8 muffinvormpjes.
Zelf toevoegen: 90 gram boter of margarine, 2 eieren, 50 ml water.
 
Algemene bereidingswijze (30 minuten incl. baktijd)
 
Voorbereiden:
Zorg dat de eieren en het boter op kamertemperatuur zijn.
Zet de bakplaat op het aanrecht en verwarm de oven voor (elektrische oven: 190 graden)
Plaats de 8 muffinvormpjes op de bakplaat.
 
 
Beslag bereiden
Klop de boter met de mixer zacht, (je kunt de boter ook in de magnetron een tijdje doen).
Voeg de muffinmix, de eiren en het water toe (50 ML).
Meng het geheel met de mixer met garden gedurende een halve minuut op de middelste stand tot een glad beslag (niet luchtig kloppen).
Voeg de stukken chocolade toe (hou ongeveer 2 eetlepels over voor de versiering voordat ze de oven in gaan, op de verpakking zelf staat 1 eetlepel maar daar had ik zelf niet genoeg aan).
Verdeel het beslag met twee eetlepes of een ijschepper over de 8 muffinvormpjes.
Verdeel de achtergehouden stukken chocola over de 8 muffinvormpjes, en doe de versiering (die in de doos erbij zit) er ook over heen. Zorg dat deze niet op de bakplaat vallen, want dan verbranden ze.
 
 
Bakken
Plaats de bakplaat in het midden van de voorverwarmde oven.
Bak de muffins in ca. 19 minuten gaar en goudbruin.
De muffins zijn gaar als je er met je vinger op kan drukken en ze weer terug veren.
 
 
 
Elektrische oven: 190 graden
Hete lucht oven: 175 graden
Gas oven stand: 4
 
 
Ze zijn super lekker! En ik hou zelf heel erg van chocolade dus dan zijn deze muffins perfect. Ik maak ze best vaak omdat het super easy is! Je bent er binnen een halfuur mee klaar (baktijd mee geteld). Ook zijn ze helemaal niet duur, en heb je 8 super lekkere muffins!  
 
Ook zou je de chocolade stukken en de andere versiering weg kunnen laten, en er zelf met marsepein of iets anders er figuurtjes op maken. Dat is ook super leuk! En lekker natuurlijk ;)
Ik hoop dat ik jullie resultaten in mijn comments zie, als ik jou was zou ik ze eens proberen!
 
 
 
 
 

1 opmerking:

Anoniem zei

super lekker! Die moet ik ook eens proberen :)
liefs!