Pagina's

zaterdag 22 februari 2014

New Challange/ Pure Food!

Wanneer je weet dat in bijna elk stukje voeding wat mensen tot zich nemen suikers zitten die hen verslaafd maken en ziek, additieven (E-nummers) waar ze neurotisch, allergisch, hyperkinetisch, druk en onhandelbaar van worden, alsook volgens onderzoek blijkbaar kankers kunnen creëren en "vreemde" ziektes.
Wanneer je weet wat een microgolfoven met voedsel aanricht.
Wanneer je weet wat men dieren- bestemd voor consumptie- voedert, deze geen daglicht te zien krijgen waardoor bijvoorbeeld kippen geen pluimen meer hebben! Men duizenden kuikens op de lopende banden zet om "verwerkt" te worden; varkens in schandalige omstandigheden worden vetgemest.
Wanneer je weet dat de meeste melk afkomstig is van koeien, die antibiotica en  hormonen als "kracht"voer krijgen.
Wanneer je weet dat er grote multinationals bezig zijn met het gen van onze natuurlijke zaden "genetisch te manipuleren" om er zo patenten op te kunnen leggen.
Wanneer je weet dat zonder dat er aan de burger iets gevraagd werd, genetisch gemanipuleerde voeding reeds in de menselijke voedselketen terecht gekomen is en men bijlange niet weet wat genetisch gemanipuleerde organismen op lange termijn veroorzaken op onze gezondheid en die van onze kinderen.
Wetende dat deze gen-industrie (of biotech industrie genaamd) de biodiversiteit van de aarde in gedrang brengt, om maar niet te spreken over wat deze genetisch gemanipuleerde voeding met ons lichaam doet EN met het zich ontwikkelende lichaam van onze kinderen.
Wanneer je weet dat onze kinderen 4 X gevoeliger zijn dan een volwassene.
Als je dan weet dat verse, zuivere, niet geraffineerde, natuurlijke, met liefde geteelde groenten, fruit, noten en granen een heel andere samenleving zouden kunnen creëren inclusief gezondere kinderen.
Dan is de keuze toch heel klaar en duidelijk om actie te ondernemen, te informeren en mensen te mobiliseren! Hierbij ga ik de uitdaging dus aan, en begin ik met pure food. Lezen jullie mee? 



Ik ben eigenlijk geinspireerd door de blog van mijn ex-collega, www.ohhappyhealth.nl. Hier staan super leuke en lekkere gerechten op die je zelf kunt maken, zonder al die rotzooi erin! Natuurlijk kan ik niet direct omschakelen, maar kleine dingetjes als middageten en ontbijt zijn natuurlijk niet zo moeilijk. Toch moet je wel op veel dingen gaan letten zoals melk, suiker, brood enzovoort! Als je je eigen dingen klaarmaakt, kun je zien wat er in je eten gaat, en zit er dus geen rotzooi in. Jij bepaalt wat je eet, dat is toch ook veel leuker? Ik zal nog een paar keer een update geven over dit proces, en natuurlijk eens wat lekkere recepten neerzetten die ik tegen ben gekomen! Ik ben benieuwd, ik hoop dat het mij ook gaat lukken. 

Eten jullie gezond? Wisten jullie al wat over pure food? 


Geen opmerkingen: