Pagina's

woensdag 19 februari 2014

Which Camera Should I Choose?

Het duurt nog een hele tijd, maar ik weet nu al mijn verjaardagscadeautje. Ik wil namelijk een keer een echte mooie camera, mijn foto's worden nu nog meestal met mijn vertrouwde iPhone gemaakt, maar die kwaliteit is natuurlijk helemaal niet spectaculair. Dus wil ik graag een mooie camera! Het liefst een Nikon, en niet al te groot. Maar welke moet ik nemen? Wat zijn de mooiste? Welke werken het beste? Ik zit er vandaag een paar op een rijtje, en hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven! Lezen jullie mee?





First of all, deze beauty. Ik vind een witte camera eigenlijk nog het mooist, gewoon omdat het classy staat. Deze camera is niet zwaar, en handig vast te houden. 

De Nikon 1 J2. Dit is de derde systeemcamera van Nikon. Deze nieuwe 10,1 megapixel 1 serie camera is gericht op de beginnende gebruiker en volgt de Nikon 1 J1 op.

Lijkt wel voor mij gemaakt of niet? Ik ben een beginnende gebruiker, maar ik heb geen idee of hij genoeg pixel heeft om gewoon van goeie kwaliteit foto's te maken. Weten jullie dit? Heeft een van jullie ervaring met deze camera? 

Hij is wel lekker aan de prijzige kant, namelijk 519,-  Dat is natuurlijk veel te veel voor een verjaardagscadeautje. 

Ook weer een Nikon, maar de prijs verschilt behoorlijk. Deze is namelijk maar 279,-! Dit is al een veel leuker prijsje. Natuurlijk zal ik zelf ook een deel mee moeten betalen, maar als je deze vergelijkt met de vorige camera... 

Natuurlijk heeft het een reden dat hij goedkoper is, maar welke? Ik ben even de eigenschappen van deze camera gaan opzoeken, maar zoveel verschilt het eigenlijk helemaal niet. Deze camera heeft ook 10,1 megapixel, het enige nadeel is dat de lens relatief gezien een stuk kleiner is. Maar wat maakt mij dat uit, als ik een beetje een goede camera heb straks, ben ik allang blij! 

En als laatste deze samsung NX200, een super mooie camera (al zeg ik het zelf) en met 20,1 megapixel! Dat is dus bijna het dubbele van de andere twee. Deze camera kost 350,-. Ook niet super prijzig dus, deze komt dus ook op mijn lijstje te staan. Deze camera heeft ook een touchscreen, waarmee je foto's kunt maken, of dat handig is? Geen idee! Heeft iemand hier ervaring mee? Het enige minpunt is dat de camera geen beeldstabilisatie heeft waardoor onbedoelde bewegingen niet worden gecompenseerd. Zou dit erg vervelend zijn, of maakt het niet veel uit? 

De eerste valt dus helaas af, en blijven de samsung en de tweede nikon nog over. Wat denken jullie? 



Geen opmerkingen: