Pagina's

woensdag 5 maart 2014

Making Lovely Food

Jaja, gezond bezig! Als middageten ben ik al verslaafd aan muesli met fruit & yoghurt, en ga vandaag wat lekkere (en gezonde!) recepten met jullie delen. Je voelt je veel fitter, en je bent veel levendiger als je af en toe gewoon het koekje in ruilt voor een fruitstuk, en dat hoeft niet saai te zijn. Je kan er hartstikke veel (lekkere) dingen mee maken, en je hoeft bij gezond eten echt niet te denken aan alleen een saaie appel. Want al zeg ik het zelf, een appel is niet mijn favoriete vrucht. Lezen jullie mee?






Mijn middageten 

Ik heb laatst mijn goddelijke vervanging  voor een broodje in de middag gevonden. Muesli (je kan nog beter havervlokken gebruiken, bij muesli zit er nog veel dingen doorheen wat wat minder gezond is, maar om nu daar allemaal op te gaan letten wordt mij ook een beetje veel), stukken fruit, neem bijvoorbeeld kiwi en banaan, of appel en peer, een beetje yoghurt (hoeft niet persé) maar vooral geen suiker! Dan verpest je direct je gezonde maaltijd. Neem een lekker bakje vol, en je bent de hele middag verzadigd en je hebt dus ook geen behoefte meer om te snacken! Wat een uitvinding toch? En het is nog super lekker ook!

Voor de rest haal ik veel inspiratie op van ohhappyhealth.nl, een ex-collegaatje van mij heeft daar super lekkere, en vooral gezonde, recepten opstaan. Vandaag ga ik er ook een aantal met jullie delen.

IMG_4721

http://ohhappyhealth.nl/banaan-ei-pannenkoekjes/ 
http://ohhappyhealth.nl/havermout-2-0-banana-oatmeal/

En nog veel meer lekkere recepten, neem eens een kijkje op deze blog!
Ook kun je in bijvoorbeeld de bibliotheek super veel kookboeken vinden speciaal gericht op lekker en gezond eten. Dit betekent natuurlijk niet dat je soms geen koekje meer mag, of eens een patatje 's avonds, nee helemaal niet! (want ik kan mijn patatjes niet missen hoor ;-)). Het is beter voor jezelf om ongezonde snacks en dat soort dingen te vervangen voor gezonde dingen die ook super lekker zijn, ook raak je veel sneller verzadigd waardoor je dus geen behoefte meer hebt om te snacken. Dit komt omdat in snacks zoals mars, snickers, en dat soort bekende merken, een bom van suiker zit waardoor je even je toppunt bereikt, en je heel veel energie hebt, maar daarna stort je honderd keer zo hard in en heb je weer behoefte aan suikers. En dit gaat zo maar door! Dat is al een goede reden om gewoon te beginnen met lekker fruit, of zelf koekjes te maken met bijvoorbeeld palmsuiker (leuk om te doen ook nog!). Of verzin eens zelf een lekker en gezond recept.

Hebben jullie al meer gehoord over raw food? En eten jullie ook al gezond? 




1 opmerking:

Charlotte zei

Ik ben wel bekend met raw food, ziet er yummeh uit :)