Pagina's

dinsdag 29 april 2014

CC-Cream Essence

De laatste tijd gebruik ik weinig foundations maar stap ik over op de BB-Creams, CC-Creams etc. Ik ben niet snel tevreden over budget creams, maar ik wilde het toch eens proberen omdat hij in de winkel op zich niet verkeerd leek te dekken. Ik heb vaak met de essence creams dat zelfs 01 veel te donker is. Het voordeel is dat bij deze CC-Cream hij redelijk goed naar de kleur van je huid toegaat als je hem op doet. De BB en CC creams vliegen ons echt om de oren. Alle merken komen ineens met een CC cream uit, een soort getinte dagcrème die er voor zou zorgen dat de kleur van je huid mooi egaal wordt. Oftewel, het is gewoon weer een foundation. Maar dat geeft niet, ieder nieuw product dat uitgebracht wordt is altijd wel ergens beter dan de vorige, dus ik test ze maar al te graag. Lezen jullie mee?



Het uiterlijk

Het is een simpel flesje, maar toch laat hij wel een indruk achter, anders had ik hem niet gekocht. Er staat ook bij dit product weer duidelijk op voor wat het bedoeld is en hoe het werkt, dat vind ik zelf erg belangrijk. Vooral bij een soort foundation is het belangrijk dat ook het kleurtje er goed op vermeld staat, en dat vind ik juist bij deze CC-Cream wat minder. Er was namelijk maar één kleurtje, natural. Nou is deze precies goed voor mijn huid, maar voor sommige zal hij snel te donker of te licht zijn. Dat is een minpuntje dus! 

De werking 

Volgens de verpakking zit er een 'soft focus effect' bij deze CC cream waardoor je je poriën niet zou moeten zien. Dat leek mij super fijn! Er zit ook een SPF 30 factor in, handig! 



De verpakking is handig maar ook gewoon simpel, een knijptube. 



De kleur is natural, maar hij is iets te geel voor mijn huidskleur. Gelukkig niet te donker of te licht, dat scheelt weer. De cream is erg vloeibaar, een beetje waterig maar wel super dekkend. 



Het resultaat

Ondanks dat de kleur een klein beetje geler is matcht hij wel bij mijn nek. Ik ben super onder de indruk! Mijn huid lijkt wel van porselein terwijl ik echt geen goede huid had op dit moment. Normaal zie je dan toch schilfertjes en dergelijke, nu zie je bijna niets. Dus voor een budget cream van EUR 3,99 is het een super fijne CC Cream! Hij blijft ook erg lang zitten en dat is ook een groot pluspunt. Maar nog een minpunt is dat hij in bepaald licht een beetje oranje is, maar voor zo'n prijsje kan het natuurlijk ook niet perfect zijn. Deze CC Cream is zeker een aanrader als je last hebt van een onzuivere huid, en liever geen dikke foundation erop wilt doen. 

Ken je deze CC Cream al? 



Geen opmerkingen: