Pagina's

maandag 23 juni 2014

DIY: Haarmaskers maken

Omdat ik mijn haar pas wat blonder heb geverfd, is mijn haar ongelooflijk dood nu en heb ik zeker wat maskers nodig! En ik kreeg een tip van iemand om ze is zelf te maken, dan heb je een natuurlijk masker en is het al helemaal super voor je haar. Ik heb dus zelf een haarmasker gemaakt van ei en amandelolie, maar er zijn nog veel meer varianten! En die ga ik vandaag met jullie delen, lezen jullie mee? 




Ei & Amandelolie 

Dit is speciaal voor erg droog en dood haar, want amandelolie is erg vet en helpt het haar te herstellen. Je moet na dit haarmasker wel erg goed je haar wassen, want het maakt je haar op het begin wel een beetje vettig, doe daarom ook niet té veel olie in het haarmasker! Maar hoe maak je nou zo'n masker? Doe één of twee eieren in een kom, doe daar een scheut amandelolie (of slaolie) bij in, en mix het tot een geheel: lichtgeelkleurig moet het uiteindelijk worden. Doe het in je haar, doe je haar in een knotje en laat het zitten tot dat het hard aan begint te voelen (15-20 minuten). Als je last hebt van een vette hoofdhuid, breng dan het masker alleen aan in de lange delen van het haar! 

Futloos haar

Voor futloos haar gebruik je een masker met één ei, drie eetlepels mayonaise en een halve eetlepel olijfolie. Mix het geheel en laat het 30 minuten inwerken, doe voor extra effect een douchemuts of aluminiumfolie over je haar heen, zo blijft de warmte daar onder. Spoel ook dit masker weer heel goed uit zodat er geen restjes achterblijven. 

Simpel maar effectief

Breng gewoon een scheut olijfolie aan in je haar, maak eerst je haar wel eventjes nat met lauw water. Je kan ook kiezen om zelf nog de olijfolie op te warmen. Laat dit masker 30 minuten intrekken en spoel het weer goed uit. Resultaat? Zijdezacht haar!

Hebben jullie zelf al eens een maskertje gemaakt? 





1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een handig artikel zeg! Bedankt voor de tips :) X